Tuesday, January 15, 2013

Titian kasih Allah itu indah

Alhamdulillah,

ujian berat ini mengajar ku,

untuk terus hidup dalam dakapan kasih sayang dan rahmatMU.



Di saat kita tengah futur,

Allah bgi ujian-ujian kecil utk memperingati.

Endah.

Allah bagi lagi ujian.

kali ini ujian berat utk kita. 

Dan kita tahu ujian itu adalah satu-satunya talian hayat antara Dia dan kita.

keluar rumah,

pandang ke langit.

"terima kasih ya Allah!"

Di saat itu, sekeliling kita, tiada apa yang kita rasa,

kecuali kasihnya Allah pada kita.

" Aku, rupa- rupanya masih di mata-Mu"

="(


Jika hati ini boleh di ubati dengan ujian berat ini Ya Allah, kekalkanlah ia supaya dapat menghapuskan dosa besar ini. Jika aku gagal Ya Allah, berilah aku hati yang sedih untuk sentiasa berasa hina atas hinanya hati ini. Kau yang Maha Terpuji, berilah aku kekuatan untuk meranjau ujian ini. 

Aku percaya...

Titian kasih mu sangat indah

No comments:

Post a Comment